HTML

micsodaútjaim

Soha ne azon töprengjél miről maradtál le,viszont örülj annak ami már megtörtént veled és ami felé éppen most tartasz. /abszolútdesaját:) /

Friss topikok

  • évi.: @Scan Dal: meg persze =D (2014.08.09. 18:08) Ott jó neki...
  • Scan Dal: Hmmm... sajnálom. Meggondolatlan voltam. (2013.04.26. 10:14) KIVÁLASZTOTTAK
  • évi.: @akimoto: na igen, még az is mindehhez.A fenti 4 video mind egy és ugyanaz, mégis más és mást hoz ... (2012.12.28. 17:50) Karácsonyi gondolatok
  • évi.: @akimoto: megnyugodtam :) (2012.11.14. 08:28) Elvből…
  • évi.: @akimoto: lepkeség...azt írják :) (2012.11.05. 21:33) Le papillon

Linkblog

Marcipán

2011.10.06. 17:14 évi.



Ismered az érzést,mikor szétolvad a szádban a csokoládé, ugye?Ennél már csak a marcipán finomabb...szerencsére nem csak nekem.
Vasárnap vettem egy dobozzal magamnak, szilvalekvárral van töltve , csokival bevonva, isteni, hmmm....Tíz pici kis csomag egy nagy dobozban, napi egy jár, persze csak akkor, ha jól viselkedek...:)

Kedden leszedtük a maradék szőlőt a kertben.


Fejlámpával keresgélem a fürtöket - mert közben „rám alkonyodott” - mikor megáll a hölgy az út közepén és oda szól nekem: „Én vagyok a  népszámláló!Jöhetek?”
Megőrült ?- kérdezem magamtól...most?Nem látja,hogy nem érek rá?Vak ez...?
・    Nem érek rá, szőlőt szedek éppen! - kiabáltam ki neki a tőke mögül és folytattam tovább.
Szerencsére a szembe szomszédból kihajolt egy fej a kapun és behívta magához. Kiderült - míg szemeztük a szőlőt- , hogy aznap már másodszor lett szerencsétlen nő elküldve, ha bele gondolsz, 100 éve még működött,hogy napközben valaki ráér, de manapság...?
Éppen végeztünk, mikor  megjött E., kérdezi mit csinálunk?
Mondtam neki, megvolt a szüret.
Akkor kér szépen mustot,ha van, mert jót tenne az emésztésének,szóval pont  ráférne...nagy üvegpohárba mertem ki ,mondtam nagyon édes, vigyázzon vele...”Jaj de csípi a torkom ez a sok cukor!”-mondja, és köhög.
Ha elárulom,hogy épp most került bele a kén és az élesztő, azonnal rosszul lesz , de így benyelte. Remélem segített neki abban,amire kellett:)
Minden esetre adtam neki grátisz egy kis csomag marcipánt még aznap este, azt hiszem Ő tényleg megérdemelte...

 



 

14 komment

Címkék: marcipán

A bejegyzés trackback címe:

https://komolytalan99.blog.hu/api/trackback/id/tr733283101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akimoto 2011.10.07. 00:18:36

Jé. Mi az interneten töltöttük ki a népszámlálási kérdőíveket.
Van egy jó házi marcipán receptem, de nincs benne szilvalekvár. A szőlőt még nem szedtük le. Vajon elromlik, ha sokáig tart az esős idő?

évi. 2011.10.07. 09:58:50

@akimoto: Sztem 1-2 napig lesz csak esős idő, max!De nem lesz baja a szőlőnek, ha még nincs neki.Mi direkt az eső előtt szedtük le,mert volt ahol már elkapta a botritisz, 2-3 fürt talán:)

akimoto 2011.10.07. 11:38:23

A botritisz gyorsan terjed. Tavaly ette meg a fenével együtt az összes szőlőnket, még fotóm is van róla. Tankönyvbe való. :(

évi. 2011.10.07. 11:48:14

@akimoto: tavaly szinte mindenüt aratott ez a betegség, már ahol nem lehetett hetente permetezni:(De idén alig volt csapadék, így a szőlő szépen és egészségesen fejlődhetett:)Talán ha négyszer permeteztük...?

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.10.07. 20:41:07

ezt a kis marcipános nyalánkságot én is szeretem :) de most csak szőlőt szabad!

évi. 2011.10.07. 22:35:38

@chilii: ugye milyen fincsi?De sebaj, kibírod ezt a kis csokimegvonást, lesz még szőlő, lesz még lágykenyér... és persze marcipán:)

alouette 2011.10.08. 08:24:11

én már várom a telet, rumos marcipános töltött sült almát készülök csinálni:) De ha most belegondolok amilyen hideg van itt, lehet, hogy elérkezett az ideje...de nem, inkább mégis tiramisut csinálok:)
Bocsi Chilii :D...tudod nekem már szabad, úgyis lefutom vagy levíznapozom:)

évi. 2011.10.08. 13:30:36

@alouette: Én meg a párolt káposztán gondolkozom már, nálam ugyanis malac sült lesz holnap,a NAGY hidegre való tekintettel:)Most pácoltam be a husit, sok rozmaring és fokhagyma, nyamm!:)
Tiramisut nekem nem "süt" senki, de talán kapok egy kis kalácsot estére, mazsolásat...ha nem, akkor kénytelen leszek megennni egy parcipánt:)

Chilii a malackrajra meghívlak!:)

zöldbagoly 2011.10.09. 13:26:02

khm. szilvalekváros marcipán.
nyeltem kettőt.
fúúúúj . nem is kéne...!!!!!
---
párolt káposztát már háromszor csináltam.
de .. van egy fajta lilakáposzta, nem magyar, abból nem jóóóó más az ize, meg a szine is.. onnan lehet megtudni, hogy nem magyar, hogy szinte az egészet átszeli egy fehér izé, mintha a torzsa átterjedt volna.
---
malacsült jó tipp...

évi. 2011.10.09. 14:48:21

@zöldbagoly: Ha van felétek Aldi, ott keresd:)Mert az jóval olcsóbb,mint az Anthon Berg féle:)
Párolt kelkáposzta lesz, na?:))
a malac meg csak sül és sül...már órák óta kislángon:)

zöldbagoly 2011.10.09. 15:11:09

@évi.: van persze... de ... isten őrizz még megenném....(mostanában egyébként sajnos tényleg van, hogy majd a fene megesz valami édességért. le szoktam csipkedni a palacsinta szélét, meg bekapok pár szem mazsolát.... )))))
hóóóóó párolt kelkáposzta az nagyon finom...!!!!!!!

évi. 2011.10.09. 15:17:50

@zöldbagoly: jaj elfeletem,hogy nem ehetsz édeset:(De ha mazsolát szabad, picit szőlőt is esetleg?:)
Igen, fincsi, a zuram specialitésa, míg nem talállkoztam vele, én nem is tudtam,hgy azt is leht...

akimoto 2011.10.10. 16:04:50

Nahát, most jövök keresővel, mert beállítani nem tudom, hogy csak egy kattintásra legyen ez a komolytalan nő.
Szóval: tegnap este gyümölcsös-túrós lepényt kellett sütnöm. Egy szem cukor sincs benne, csak néhány csepp folyadék állagú édesítő, és négy evőkanál liszt. Meg a gyümölcsök, meg a túró. Nagyon finom lett.
*
A párolt kelt kicsi szalonnapörccel tálalom. Mmmm.

évi. 2011.10.10. 16:19:37

@akimoto: :) ha látnád az én Könyvjelzőmet:)

Jaj ilyen fincsiségeket tud a Zuram is, cukor nélküli ínyencségek tárháza a miénk, már évek óta, biztos a Tiéd is isteni:))
Én meg nem sütök sütit, csak húst:)

Igen, ez a kel nálunk is mindig baconszalonnával készül, de a malacra való tekintettel csak hagyma került alája, fölé meg a tejszín:)
süti beállítások módosítása