HTML

micsodaútjaim

Soha ne azon töprengjél miről maradtál le,viszont örülj annak ami már megtörtént veled és ami felé éppen most tartasz. /abszolútdesaját:) /

Friss topikok

  • évi.: @Scan Dal: meg persze =D (2014.08.09. 18:08) Ott jó neki...
  • Scan Dal: Hmmm... sajnálom. Meggondolatlan voltam. (2013.04.26. 10:14) KIVÁLASZTOTTAK
  • évi.: @akimoto: na igen, még az is mindehhez.A fenti 4 video mind egy és ugyanaz, mégis más és mást hoz ... (2012.12.28. 17:50) Karácsonyi gondolatok
  • évi.: @akimoto: megnyugodtam :) (2012.11.14. 08:28) Elvből…
  • évi.: @akimoto: lepkeség...azt írják :) (2012.11.05. 21:33) Le papillon

Linkblog

Fizika...

2012.02.06. 15:56 évi.

 

 

Vasárnap délután kiderült,hogy zajlik a jég a Dunán. Mármint számomra derült ki, mert hogy épp egy hete jártam a Duna parton és tessék,akkor még semmi, most meg ott úszkál az a sok jég, és rajtuk utaznak a sirályok. Hogy hová mennek, fogalmam sincs, de gondolom ők csak tudják, ha már ráültek arra a jéghideg izére...de nem is erről akarok írni, hanem hogy miközben bámészkodtam, gondolkoztam is. Mégpedig azon,hogy honnan jön ez a sok jég ,mikor ez a Duna annyira gyorsan folyik,hogy ha én jég lennék, időm se lenne kialakulni, mert mindig elfolynék helyette...de ezek meg valahol csak elkezdték , ha már egyszer itt vannak? Szóval törtem a fejem, de az istennek se jöttem rá a fizikára, hiába, abból mindig gyenge voltam, nem szégyellem, mint ahogy kérdezni sem szégyelltem soha.

Tehát.

 

Tegnap megtudtam,hogy a folyó vize (IS) a szélénél kezdi a befagyást, ahol ugye sekély a kéj...aztán hízik,nő, terjed és aztán egyszer csak a sodrás miatt leszakad a tábla és hát elviszi a víz... így kerül egyre beljebb és beljebb, néha pont a folyó közepibe... Na, gondoltad volna? Amúgy így utólag bevallom, tényleg logikus:)

Mentségemre legyen mondva, mások is pont olyan nagy gondolkodók, mint én (azt mégse írhatom,hogy hülyék ). Miután ugyanis megtudtam a magyarázatot, pár perc elteltével egy szembe jövő családból az apuka is feltette a kérdést, méghozzá jó hangosan, de sem az asszony,sem a két nagy gyerek nem tudta a választ,csak én:) Miután nagy boldogan elárultam a helyes megfejtést, szemmel láthatólag örültek neki.

A gyerekek legalábbis mindenképpen...láttam az arcukon:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 komment

Címkék: jég

A bejegyzés trackback címe:

https://komolytalan99.blog.hu/api/trackback/id/tr94072142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chilii · http://chilii.blog.hu 2012.02.06. 16:11:48

én is ezen a télen jöttem rá, hogy hogyan fagy szét a vízzel teli műanyag edény :) pedig tök logikus, csak sosem gondoltam végig.

évi. 2012.02.06. 16:19:00

@chilii: Az edény nekem egyszerű, abban ugye nem folyik...de ez:)
Amúgy épp tegnap ellenőriztem a műanyag hordót,ami félig tele van vízzel,ő még egyben van:)))

K ó s z a (törölt) · http://kepeim.net/ 2012.02.06. 19:49:46

Nagyon csapodár ez a víz. Mert hol víz, hol jég, hol meg gőz. A felhőkről nem is beszélve.

chilii · http://chilii.blog.hu 2012.02.06. 20:15:19

@évi.: ősszel anyám nem ürítette ki idejében az esővizes hordót. gondoltam majd én fogom és kiöntöm. meg ahogy azt chilii elképzeli! félig volt, tehát 100 liter, meg sem bírtam moccantani :( de azért nem fogott ki rajtam, viszont az hordó falán körben már 3 centi vastag volt a jég :)

évi. 2012.02.06. 20:37:03

@K ó s z a: ugyehogy?:))nem fér a bőrébe:)

évi. 2012.02.06. 20:37:45

@chilii: A miénk tövig befagyott,tegnap néztem:)

akimoto 2012.02.06. 20:38:17

Évi, fáj még a torkod? Vagy nem azért jött a doktor?

évi. 2012.02.06. 20:41:13

@akimoto: A torkom?Már el is feledtem:)csak gondoltam a doktorok okosok:)

akimoto 2012.02.07. 13:34:37

OFF. Már megint kínszenvedés kivárni a blogtér reagálását. :((

évi. 2012.02.07. 16:03:08

@akimoto: Én már feladtam...majd este 10-kor megint oda nézek, úgy látszik nem bírja a hideget...

Naprakész! 2012.02.08. 17:34:20

Én már ide is félve írok. Tökre bizalmatlan lettem a tulajok felé.Már azt sem tudom hogy a tisztesség mit kívánna? Vagy ez a természetes? Nagy ívbe bele sz....!!

évi. 2012.02.08. 22:24:12

@Naprakész!: Á, szia!:))
Ide most meg miért írsz félve?:))
süti beállítások módosítása