HTML

micsodaútjaim

Soha ne azon töprengjél miről maradtál le,viszont örülj annak ami már megtörtént veled és ami felé éppen most tartasz. /abszolútdesaját:) /

Friss topikok

  • évi.: @Scan Dal: meg persze =D (2014.08.09. 18:08) Ott jó neki...
  • Scan Dal: Hmmm... sajnálom. Meggondolatlan voltam. (2013.04.26. 10:14) KIVÁLASZTOTTAK
  • évi.: @akimoto: na igen, még az is mindehhez.A fenti 4 video mind egy és ugyanaz, mégis más és mást hoz ... (2012.12.28. 17:50) Karácsonyi gondolatok
  • évi.: @akimoto: megnyugodtam :) (2012.11.14. 08:28) Elvből…
  • évi.: @akimoto: lepkeség...azt írják :) (2012.11.05. 21:33) Le papillon

Linkblog

Idebent és Odakint

2011.10.28. 12:13 évi.


Tegnap megvettem a két kis mécsest nekik, amit viszek majd hétvégén a sírhoz, hogy meggyújtsam őket, mint minden évben egyszer ilyentájt...jaj,én nem szeretek kijárni oda, nekem olyan , mint ha mindig velem lennének, mint ha otthon maradtak volna velem örökre itt , a szülői házban, de ilyenkor mégis elmegyek hozzájuk, mert anyám, ezzel kapcsolatosan "csupán" ennyit kért tőlem,míg élt.
Megveszem a sírhelyet a templom-kertben, tudom milyen lusták vagytok, úgy se fogtok kijárni a temetőbe, ez legalább közel lesz hozzátok. Ugye halottak napján kijöttök hozzánk?
Utáltam ezeket a szavakat hallgatni a vasárnapi ebédeknél, nem értettem soha, miért foglalkoztatja anyámat ennyire a  halál... az apám mindig csak legyintett ilyenkor, és mesélte tovább a történetet,amibe éppen belekezdett, persze az anyám kedvéért elintézte a sírhelyet, s lehet ő is gondolt hébe-hóba a halállal, de soha nem beszélt róla, ő élni szeretett, de azt nagyon...ma már azt is értem,hogy az anyám pedig miért...
Mennyire mások voltak, s mégis pont ettől  voltak egyek valahol.
Direkt nem vettem két egyforma mécsestartót nekik, bár a formájuk megegyezik, de a színükben különböznek egymástól ők is. Remélem nem vesznek össze majd azon, melyik kié?:)


Zs.tegnap este azt mondta, ma 4 éve halt meg az apukája,mégis olyan,mint ha most történt volna az egész. Milyen furcsa dolog ez a gyász- mondta mosolyogva, a könnyeivel  küszködve -, soha nem gondolta volna, hogy még ennyi év után is siratni fogja a papát...
Azt hiszem, míg élünk, siratjuk őket, csak ahogy múlik az idő, úgy apadnak el a könnyeink, s helyébe lép a bizonyosság, az egység érzete.
Egyre erősödik bennünk, hogy mennyire egyek vagyunk velük, hogy a részünkké váltak örökre, belénk ivódtak, talán ők is ezt érezhették, mikor mi megszülettünk, ezt nem tudhatom.
Az igazi elengedés az a megnyugvással párosuló jó érzés, amikor tiszta szívből tudjuk magunknak kimondani,hogy neki már jó, Ő már jó helyen van.
Idebent...

Talán ezért is nem szeretek kijárni a temetőbe, csak ilyentájt és csakis az anyám kedvéért teszem, mert megígértem neki,mert tudom, hogy ettől ő is nyugodtabban pihen.
Odakint...




 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://komolytalan99.blog.hu/api/trackback/id/tr43335966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akimoto 2011.10.28. 16:06:01

"mert aki meghalt az idõben, ugy
van fölöttem, mint az ég - énekli Kosztolányi A bús férfi panaszaiban."
Ezt Vas István fogalmazta így Radnóti Ikrek hava prózájáról szólva.
(Már megint irodalom, de ki tudná helyettünk egyetlen képbe foglalni az apánkkal, anyánkkal élt időt, meg az időtlenséget, amiben hiszünk?)

évi. 2011.10.28. 16:29:09

@akimoto: Hát igen, ki más,mint ők?
Nagyon találó.
Köszönöm:)

alouette 2011.10.30. 05:54:05

18-20 év után is velük gondolni, álmodni, érezni jelenlétüket, közben szépen lassan megbékélni...valahol ebben van a gyász misztériuma...szépsége

Szépet írtál!:)

évi. 2011.10.30. 12:01:41

@alouette: igen, szép lassan megbékélünk, bele törődünk és akkor már jó...dehát az elengedés az egyik legnehezbb felatad az ember számára, szt hiszem.

AnRea 2011.11.01. 09:23:56

Nekem is nehéz...
... és a lányom még nem is volt. Most is, csak megemlítettem neki, hogy menjünk, azonnal sírni kezdett és a fal felé fordult...
Hiába mondom, hogy megnyugvás lenne neki, ha látná, mert ezzel szembesülni kell.
Nehéz.

évi. 2011.11.01. 09:49:51

@AnRea: Ó, hagyd, majd megbékél és megy magától szegény...:(

AnRea 2011.11.01. 10:51:18

@évi.: Igen, ez az egy amit tehetek, én is így gondolom
süti beállítások módosítása