HTML

micsodaútjaim

Soha ne azon töprengjél miről maradtál le,viszont örülj annak ami már megtörtént veled és ami felé éppen most tartasz. /abszolútdesaját:) /

Friss topikok

  • évi.: @Scan Dal: meg persze =D (2014.08.09. 18:08) Ott jó neki...
  • Scan Dal: Hmmm... sajnálom. Meggondolatlan voltam. (2013.04.26. 10:14) KIVÁLASZTOTTAK
  • évi.: @akimoto: na igen, még az is mindehhez.A fenti 4 video mind egy és ugyanaz, mégis más és mást hoz ... (2012.12.28. 17:50) Karácsonyi gondolatok
  • évi.: @akimoto: megnyugodtam :) (2012.11.14. 08:28) Elvből…
  • évi.: @akimoto: lepkeség...azt írják :) (2012.11.05. 21:33) Le papillon

Linkblog

A kutyafáját

2012.05.21. 12:12 évi.



Lassan egy éve,hogy a szomszéd utcába költözött egy család, fiatal szülők két kisgyerekkel hamarosan jött a kutyus is, egy nagyon édes, nagyon vidám , nagyon játékos és energikus vizslababa.


Eleinte sokszor kint játszottunk vele az utcán, ha épp ott volt a gazdival, de egy idő óta nem láttam őt se bent, se kint.
Egyik este mesélte a Zuram,hogy képzeljem csak,  megkötötték a kisvizslát és ez milyen szomorúsággal tölti el őt...onnantól kezdve persze engem is, mert hát milyen dolog már az ilyen, a kutyafáját?
A múlt héten ,egyik koraesti sétánkon, megálltam a kapuban és belestem, hívogattam a láncra vert ebet, aki lassanként előmászott a „ házából” és olyan rossz volt még nézni is, hogy majdnem elbőgtem magamat, de amikor a gazdáját is megláttam, aki a lépcsőn állva nézelődött, akkor a szomorúságom már dühvel párosult, olyannyira,hogy legszívesebben bekiabáltam volna,hogy „ Hé paraszt...!”
De az eszemmel tudtam, hogy ennek nincs itt az ideje és amúgy is, dühből minek...hallgattam magamra és bánatosan haza kullogtam.
Hazaérvén aztán azon gondolkoztam,hogy visszamegyek egy fényképezőgéppel és beküldöm a fotót egy Állatvédő szervezetnek,mert ilyet nem lehet...mire az én Uram csak annyit mondott,hogy nekem ehhez nincs igazán jogom, amíg nem tudom mi is az oka annak,hogy...na de azért csak nem hagyott nyugodni a dolog, úgy éreztem, hogy de igenis van hozzá jogom,hogy megvédjem azt a szegény állatot,csak tudnám a mikéntjét...és aztán beszélgettem erről szombat este egy nagyon kedves ismerősömmel, aki segítőkész volt az ügyben és persze empatikus és elküldte nekem az állatvédelmi tv. ide vágó passzusát, ha rászánnám magam egy bejelentésre...de ezek után is valahogy ambivalens érzésekkel voltam tele tegnap, ott volt bennem, hogy tenném is meg nem is, végül úgy döntöttem hogy kivárok, majd csak lesz valami. És hát lett is :)
Délután Penivel sétára indultam, s a legnagyobb meglepetésemre, a kisvizsla ott állt a kapujuknál belül, szabadon, lánc nélkül :), mellette a gazdija, az anyuka, odamentem azonnal, benyúltam a kerítésen és elkezdtem simogatni Lessinát- mint később megtudtam így hívják a  kisasszonyt-, és persze közben kiderült minden. Vagyis az igazság. A leányzó azért van megkötve pár hete,mert hogy szökik. Igen, tudják jól,hogy nem tudnak vele annyit foglalkozni,mint kellene, de a férj épp lesántult és nem tud vele futni,meg görkorizni és nincsenek kutyabarátok sem, akikkel játszhatna, etc...és akkor én arra gondoltam,amire már azóta gondolok,mióta megláttam ezt az édes kicsi vizslát,hogy mi lenne, ha eljárna futni az én urammal, akinek már régen szíve-vágya, hogy egy vizslával futhasson, de hát Peni mellé nem vihetünk haza egy vizslát, de más állatot sem,csoda hogy a sünit megtűri esténként és nem depizik be tőle...:)
Szó szót követett és ha minden igaz, a hétvégén már rendbe jön a gazdi lába, és akkor hármasban vágnak neki a környező hegyeknek a két fiú és a kutya, és ha Lessinának szimpi lesz az én uram- ami felől nincsenek kétségeim-, akkor kettesben fognak járni hétköznap futni, bizonyám...
Ó, boldog élet, mi vár még reánk...?:)

 

 


 

 

Reményik Sándor:
Ne ítélj 
 
Istenem, add, hogy ne ítéljek –
Mit tudom én, honnan ered,
Micsoda mélységből a vétek,
Az enyém és a másoké,
Az egyesé, a népeké.
Istenem, add, hogy ne ítéljek.

Istenem, add, hogy ne bíráljak:
Erényt, hibát és tévedést
Egy óriás összhangnak lássak –
A dolgok olyan bonyolultak
És végül mégis mindenek
Elhalkulnak és kisimulnak
És lábaidhoz együtt hullnak.
Mi olyan együgyűn ítélünk
S a dolgok olyan bonyolultak.

Istenem, add, hogy minél halkabb legyek –
Versben, s mindennapi beszédben
Csak a szükségeset beszéljem.
De akkor szómban súly legyen s erő
S mégis egyre inkább simogatás:
Ezer kardos szónál többet tevő. 


S végül ne legyek más, mint egy szelíd igen vagy nem,
De egyre inkább csak igen.
Mindenre ámen és igen.
Szelíd lepke, mely a szívek kelyhére ül.
Ámen. Igen. És a gonosztól van
Minden azonfelül.








20 komment

Címkék: lessina

A bejegyzés trackback címe:

https://komolytalan99.blog.hu/api/trackback/id/tr24529347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

évi. 2012.05.21. 12:54:28

@AnRea: nekem mondod?:))
és tanulságos is egyben...

chilii · http://chilii.blog.hu 2012.05.21. 13:26:01

hú de jó, hogy a vége jó!!!! tegnap én is belefutottam egy szomorú kutyusba, de ahogy látom ott nem lesz hepiend :(

Ezerszo 2012.05.21. 14:01:38

Évi, csodálatos, nagyszerű. Remélem, a hölgyemény ezek után nem szökdös el!

Most aztán én is megnyugodtam :)

évi. 2012.05.21. 14:06:32

@chilii: Igen, eddig jó:)
Bízzál benne, hátha mégis csak...annyi minden történhet, de tényleg...

évi. 2012.05.21. 14:07:37

@Ezerszo: Jaj nagyon jó lenne, ha megértené mire föl a lánc, és talán ha lesz új barátja neki, akkor boldogabb is lesz:) Sztem még Penihez is majd átnézhet simán...néha legalábbis:)

chilii · http://chilii.blog.hu 2012.05.21. 14:51:55

@évi.: hacsak valaki nem szeretné őt magához venni, nem sok jót jósolok szegény kis biginek. egy idős beteg bácsinak vették ajándékba, aki meghalt, a felesége meg nem hajlandó törödni vele. ki van kötve egy rövid kis láncra, mert elszökik. mondom neki tegnap mikor visszaadtuk (anyóshoz szökött), hogy sétáltatni kellene, az jót tenne neki. erre: jajj hát nekem nincs kedvem sétáltatni....
és itt most én káromkodom:..................

évi. 2012.05.21. 14:54:14

@chilii: és ha elvinnétek sétálni ti? talán összehaverkodna a ti kutyusotokkal, és esetleg a néni is rájönne,hogy sétálni jó dolog. Biztos van valami amivel meg lehetne lágyítani a néni szívét,aki épp haragszik az egész világra a férje halála miatt.

chilii · http://chilii.blog.hu 2012.05.21. 16:27:58

@évi.: sajnos ketten nem tudunk bevállalni egy harmadik kutyát is, mert nem csak mi sétálunk, vannak más kutyák is, így is állandóan résen kell lenni. nem minden kutyát nevelnek megfelelően... egyébként is ez heti egy alkalom lenne, a kutyus ettől még a másik hat és fél napot ugyanúgy láncon töltené :( ha már ennyire nem kell neki, biztosan lenne a faluban olyan család aki szeretne egy beagle kiskutyát, nem értem miért nem keres neki gazdát.
tudod mikor apu meghalt, anyu legfőbb vigasza Dugó lett. együtt voltak a nap 24 órájában, olyan lett, mint egy árnyék. most 10 évesen is, ha anyám elutazik még a kaját is alig tudom belerimánkodni. az emberek nem egyformák :(

évi. 2012.05.21. 16:45:04

@chilii: Igen, ezt én sem értem, egy kutyus nagy vigasz tud lenni, de hát biztos az van amit írtam,hogy haragszik az egész világra, és kéznél van egy szerencsétlen kis kutyus, akin bosszút áll.
Szegényke:(((

akimoto 2012.05.22. 00:31:42

A házunkban lakott egy tünemény vizsla, kivitték rendszeresen a Szentendrei útra sétálni, de soha nem szaladgáltak vele. A kutya szép rendesen ballagott a gazdája mellett vizsla létére. Hogy van ez, nem tudom.

évi. 2012.05.22. 09:03:15

@akimoto: Azt mondják sok függ attól,hogy szoktatják, meg hogy mennyire energikusak.Biztos,hogy Lessinának nem csak a futás hiányzik, hanem hogy egész nap egyedül van igazból...

akimoto 2012.05.22. 09:36:14

Évi, ez lehet a lényeg. Linda kutya egész nap beszélgetett a gazdikkal a lakásban, néha kimentek sörözni a CBA-hoz, vitték nyaralni a Balatonhoz, sose bízták másra.

évi. 2012.05.22. 09:40:02

@akimoto: Nem is kell másra bízni, csak foglalkozni kell vele, ha nincs időnk rá, nem szabad kutyát tartani, mert ez óriási felelősség...Lessinára volt eleinte idő, vitték sokat futni is, de aztán elmaradt ez is, így talán majd kap kárpótlást az uramtól, de persze csak ha már összeszoktak :)nagyon rossz ám nézni, ahogy egész nap láncon kuksol és néz bánatosan...

akimoto 2012.05.22. 11:14:54

A gyerekek kutyája egész nap elvan a cicákkal. :) Este viszik sétálni.

évi. 2012.05.22. 11:43:38

@akimoto: Hát itt még cica sincsen,látod.
Baromi unalmas az élet...Peni is elvan egész nap, igaz, neki van egy Mirkoja:))Előtte meg ott volt apám...

akimoto 2012.05.22. 15:23:32

Peni is kedveli a férfitársaságot. :)

évi. 2012.05.22. 16:25:31

@akimoto: naná! nőből van vagy mi:)
süti beállítások módosítása