HTML

micsodaútjaim

Soha ne azon töprengjél miről maradtál le,viszont örülj annak ami már megtörtént veled és ami felé éppen most tartasz. /abszolútdesaját:) /

Friss topikok

  • évi.: @Scan Dal: meg persze =D (2014.08.09. 18:08) Ott jó neki...
  • Scan Dal: Hmmm... sajnálom. Meggondolatlan voltam. (2013.04.26. 10:14) KIVÁLASZTOTTAK
  • évi.: @akimoto: na igen, még az is mindehhez.A fenti 4 video mind egy és ugyanaz, mégis más és mást hoz ... (2012.12.28. 17:50) Karácsonyi gondolatok
  • évi.: @akimoto: megnyugodtam :) (2012.11.14. 08:28) Elvből…
  • évi.: @akimoto: lepkeség...azt írják :) (2012.11.05. 21:33) Le papillon

Linkblog

Bóvli biztosító

2011.12.07. 10:41 évi.

 

 

Néhány hete úgy döntöttem,hogy kiveszem az önkéntes nyugdíjpénztárban az elmúlt 10 év alatt felhalmozódott hozamom, egyszerélünk alapon, ha bedől a világgazdaság , akkor legalább az én zsebemben inflálódjon el a pénzem és ne a biztosítónál.

Vagy vegyek inkább belőle dollárt, eurót, svájci frankot, esetleg aranyat...?:)

 

Rákattintottam az AB Aegon honlapján az egyenlegemre és meglepve tapasztaltam,hogy több,mint 400 ezret fialt a tőkém, ami persze nagyon meglepett,mert év elején mindez olyan 330 körül volt csak, így lélekben meglapogattam a befektetőm lapockáját ,majd virtuális pennát ragadtam és elküldtem a levelem,melyben szépen megkértem őket,hogy adják ide ami jár nekem, természetesen elfogadtam a feltételüket,miszerint 3 ezerrel megszegényítenek, mert egy ilyen kifizetés biza költséggel jár.

A levél tehát elment, én pedig nyugodtam hátra dőltem és vártam.

Két hét telt el a levél postázása után,mikor hirtelen eszembe jutott, mi lenne, ha megnézném,hogy áll az ügyem, így hát ismét felnavigáltam magam az Aegon honlapjára, s mivel más ötletem nem volt, gondoltam ránézek az egyenlegemre. És ránéztem...

Konkrétan több,mint 40 ezer forinttal volt kevesebb a hozamom,mint két hete. Miután a kezdeti sokkhatás elmúlt, telefonos segítséget kértem, azaz kérdőre vontam a hölgyet a vonal másik végén, aki felemelt hangon közölte velem,hogy na de nem tudom,hogy épp 3 napja hogy bóvliországban élünk? Persze hogy bezuhantak a tőzsdén a részvények, még jó,hogy zuhanni kezdett az árfolyam, blablaba...és bla!

Nos, azt már jó ideje tudom,hogy bóvliországban élek,és hogy a bezuhanás sem most kezdődött, sőt arról is hallottam egyet s mást – a magán nyugdíj kifizetések kálváriája kapcsán-,hogy az Aegon szereti lenyúlni a pénzünket, de azt nem hiszem,hogy ez a pénz a leminősítés miatt tűnt el a számlámról. Az újabb kérdésemre,miszerint mikor jutok a pénzemhez és melyik napi – beérkezés, elfogadás, utalás - egyenlegemet lesznek kedvesek végre a számlámra elutalni, a hölgy válasza nagyjából annyi volt,hogy passz!

 

K. is úgy döntött, miután velem beszélt,hogy kiveszi a pénzét, utánam egy héttel írt nekik. Ő durván 20 %-kal ,én csak tízzel kaptam kevesebbet végül. Igaz, az ő pénze két hét után lett kiutalva, míg az enyém három.

K. azt mondja, nem érdemes a PSZÁF-hoz fordulni a panasszal, ő megpróbálta már a nyáron, mikor is a magán nyugdíj hozamából végül a 190 ezerből 40 lett...a felügyeleti szerv azonban hárított, azt írta vissza,hogy próbálkozzon polgári peres úton...

Nem próbálkozott, mert minek?

Én sem fogok.

Egyet lehetne tenni,összefogni annak a sok embernek,akiket átvágott az Aegon és közös erővel számon kérni rajtuk a pénzünket. De ebben az országban ez csak egy hiú remény marad, semmi más.

Inkább fogom a tőkém és átkérem magam egy másik biztosítóhoz, például az ING-hez, mert bennük a nyáron sem csalódtam, korrektek voltak minden szempontból.

Az Aegont pedig egyszerűen leminősítem. Mostantól legyenek ők az AB Aegon Bóvli Biztosító...mert megérdemlik.

 

 

 

 

 

27 komment

Címkék: aegon

A bejegyzés trackback címe:

https://komolytalan99.blog.hu/api/trackback/id/tr963445051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.07. 11:16:03

Sajnálom, hogy így jártál! Nyáron a magánpénztárak kirablása után én elégedett voltam az extra hozammal amit utaltak. Nem tudom milyen portfolióban volt a pénzed, de sajnos nagyon is elképzelhető, hogy ha részvény túlsúlyosban, akkor vesztíhettél 10%-ot. A befektetéshez kötött biztosításokkal tulajdonképp tőzsdézünk, csak épp nem tudunk olyan gyorsan reagálni. A cégek keze is erősen meg van kötve jogszabályokkal, hogy mikor milyen feltételekkel módosíthatják a portfoliót, így az ő reakció idejük is lassabb, mint pl. egy brókeré.
Régi vesszőparipám, hogy ilyen szerződéseket nem lenne szabad kötni Mo-n, mert az emberek nincsenek tisztában ezeknek a specialitásaival, és nem csak az ügyfelek, de az üzletkötők 95%-a sem! Lehet, hogy előbb realizálni kellett volna az elért hasznot, és egy stabilabb időszakban kivenni a pénzt.

évi. 2011.12.07. 12:03:49

@chilii: A kolleganőm tavasszal vette ki, és ugyanígy járt velük, attól a perctől kezdve,hogy beérkezett hozzájuk a levél, elkezdett fogyni a pénze a számláról, érdekes módon...az én pénzem sem akkor fogyott le,mikor a leminősítés történt. Amúgy Ugyanabban a voltunk mindhárman, a közepes kockázatúban .Akkor,amikor ősszel elindult a lavina, a hozamom annak ellenére is nőtt, magam is csodálkoztam rajta.Pedig akkor lett volna indokolt,hogy zuhanjon.
A mostani helyzetben egy ember sem tudja megmondani mikor lesz stabilabb időszak?, Egész Európa leminősítés előtt áll, ki tudja ki nyeri meg a valutaháborút, az USA, Európa? Ki tudja bedől-e Görögország, vagy Olaszország? S ha igen, hogy omlik össze hirtelen minden, vagy kimásznak belőle és stabilizálódik valami?
Egy biztos, az ING abszolút normális hozamot produkált, és fizetett ki nyáron nekem is és azoknak,akiknek ott volt a magánnyugdíj pénzük, az aegonra mindenkire panaszkodott, az axáról pedig jobb nem is beszélni, végülis annak kell örüljek,hogy nem az utóbbinál gyűlik a pénzem.
Nem szoktam szidni a bankokat, és eddig a biztosítókkal sem volt bajom, de ezt a békát nehezen nyelem le, mert ezt egyszerűen csalásnak gondolom.

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.07. 12:22:12

@évi.: Az tényleg abszolút elfogadhatatlan, hogy nem tudják megmondani, melyik napi árfolyamon számolnak, pedig ugye az a nem mindegy! Sok éve már, hogy az a pletyka járta, hogy a vezér a komplett osztályt kirúgta azért mert a konkurenciához képest rosszul teljesítettek a befektetők, lehet, hogy megint aktuális lenne? :)

évi. 2011.12.07. 13:13:34

@chilii: Ugye,hogy ilyen nem létezik?
Valóban megérett a vezércsere.is:))

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.07. 14:24:29

@évi.: azt nem tudom, hogy most ki a vezér :)
egyébként én a K&H-ra haragszom, ők lehetnének a bóvli bank! már megint csak az új ügyfeleknek jár magasabb kamat, a régiek le vannak sz@rva. a legutóbb azért nem kaptam meg a lekötésre a magasabb kamatot, mert a fizetésem átutalásakor a közlemény rovatba nem volt beírva, hogy munkabér, ezért ők úgy gondolták, hogy az nem az..... nem mintha máshonna bármi is érkezne a számlámra!

évi. 2011.12.07. 15:07:48

@chilii: hahh:)Épp most nézem a honlapjukat, mert nekem is kell menni ügyet intézni hozzájuk, meg akarom szüntetni a devizaszámlámat ugyanis...de nem érek oda soha, mire oda érnék bezárnak.
Nekem napközben meg nincs időm ügyet intézni.
Ennél az OTP is jobb, van olyan fiók, amelyik este nyolcig nyitva tart.Ezek pedig négykor lehúzzák a rolót.
Nem is kell ezeknek az ügyfél, úgy gondolom...

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.07. 15:22:27

@évi.: szerintem se! az itteni fiók 9 pultjából már csak 4-ben van ügyintéző, ha egy deka ügyfél sincs bent rajtam kívül, akkor is min. 15 percet várakoztatnak! egyszerűbb lenne neten intéznem, de náluk csak és kizárólag pont azt az egy dolgot nem lehet neten, amit én akarok. szakítás lesz ebből, bárki megláthassa :)

évi. 2011.12.07. 15:31:29

@chilii: én azt fontolgatom ,hogy még a héten szakítunk, csak nem tudom eldönteni,mikor...?:)

És kihez viszed át a pénzedet?

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.07. 15:45:48

@évi.: na igen, én meg ezt nem tudom eldönteni, hogy hová vigyem :) nálam a zotépé kizárt, félek, hgoy Csányi odaadja pénzem focira....

évi. 2011.12.07. 16:58:18

@chilii: nekem egyenlőre nincs vele nagy bajom, de ha tudsz valamit szóljál!:)))

zöldbagoly 2011.12.07. 17:46:59

ez egy ocsmány világ.
mindegy, milyen bank, milyen biztositó.
nekem egy ismerősöm járt úgy, hogy betett a CIB bankhoz 5oo.ooo azaz ötszázezer forintot, egy élet megtakaritását.
nem merte 1 évre lekötni, csak 3 hónapra, mindig ment a kamatért, bennhagyta a tőkét.
folyamatosan megújitotta persze a kamat-feltételeket.
beteg lett, több mint egy évig nem tudott elmenni a bankba, de gondolta, nincs baj, a pénz kamatozik.
nem igy lett.
mikor felgyógyult, és elment, szembesült vele, hogy a legutolsó kötés alkalmával aláirattak vele egy papirt, miszerint a pénze nem kamatozik többet (!!!!!!) igy egy évig volt úgy a CIB -nél a pénz, hogy ... csak úgy volt.
senki nem hivta fel ez alatt az egy év alatt, levelet se kapott.
amikor megtudta, természetesen kivette az egész pénzt, még igy is "szivatták" hogy nincs benn ennyi, jöjjön vissza ekkor meg akkor.
.--- ezért szurkoltam most annak a pasinak, aki elvitte a cib-től a lét.
de rosszul szurkoltam, mert sajnos elkapták!!!!!!!!!!!!!!

K ó s z a (törölt) · http://kepeim.net/ 2011.12.07. 19:53:16

Egyrészt a vagyon gonddal jár, másrészt a mérhetetlenül felhalmozódott vagyonok okozzák napjaink gazdasági világválságát.

kalassó 2011.12.07. 21:37:15

A csalódás érzése legalább annyira kellemetlen lehet, mint maga a veszteség, ami relatív, mert az éveleji 330 végül 360-ig gyarapodott és nem jobban. A csalódás és az Aegon eljárásmódja viszont az utóbbi szavahihetőségét érinti. A helyzet nem békebeli. Bárhol van a pénzünk, nincs okunk nyugalomra, ámbár idegességre sem. Mintha a volánnál ülnénk, állandóan oda kell figyelni és biztonság okából többféle kannában szétosztva tartani az üzemanyagot, akarom mondani a pénzt.

évi. 2011.12.08. 00:04:52

@kalassó: Igen, vegyesek az érzéseim,a 330-hoz képest ...:)
És a hasonlat is korrekt, csak tudnám most hová tegyem ami megmaradt,hogy ne olvadjon el hirtelen...
de pénzügyi tanácsadók kerüljenek most egy darabig, jobb az nekik:)

évi. 2011.12.08. 00:06:04

@K ó s z a: én nem halomozom, rájuk bíztam a halmozást:)

évi. 2011.12.08. 00:08:28

@zöldbagoly: nagyon kell figyelni, főleg az apróbetűket...

K ó s z a (törölt) · http://kepeim.net/ 2011.12.08. 05:19:39

@évi.:
Mindegy ki halmozza.
Egyre több a pénz a világban, egyre kevesebbek kezében.

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.08. 09:36:16

azt írja 18 komment van, de én csak az első hármat látom! ilyenkor mi van???

évi. 2011.12.08. 09:55:34

@K ó s z a: És ez a tendencia sajnos egyre erősödni fog a közeljövőben. Valamikor a hetvenes években elszaladt a ló,és azóta nem áll meg, ez már nem a boldog kapitalizmus ideje...

évi. 2011.12.08. 09:56:10

@chilii: igen, vacakolt este is, már a blog.hu-ban sem bízhatunk?:)kár lenne...

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.08. 10:19:05

@évi.: most, hogy átcipeltem ide az összes receptemet???? áááááááááá!!!!!!!

évi. 2011.12.08. 10:50:36

@chilii: vacakol...de szten hamar elmúlik, emlékszem régebben,mikor még csak AnReahoz jártam, többször is előfordult...átcipelted már?na,és már lehet is olvasni?

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.08. 10:51:55

@évi.: még tatarozás alatt áll, de ha már lesz új olvasnivaló, majd világgá kürtölöm :)

chilii · http://chilii.blog.hu 2011.12.08. 14:38:11

@évi.: á, ez még csak egy itteni gyári sablon. kicsit chilisebb lesz, de a szagértőm épp nem ér rá.

évi. 2011.12.08. 14:46:54

@chilii: ja, akinek van olyan:)
Én sablonos maradok már csak...:))
süti beállítások módosítása